Közlekedés-gazdaságtan és -marketing ismeretek
A gazdaságtani rész a közgazdaságtan alapfogalmaival, összefüggéseivel, területeivel, a közlekedési szükségletek keletkezésével, azok kielégítésével, a közlekedés teljesítőképességével, kapacitásával, mutatószámaival foglalkozik. A tankönyv ismerteti a közlekedésstatisztika elméletét és az ehhez kapcsolódó számításokat, valamint egyszerűbb gazdasági elemzéseket is. A marketing területéről megismerhetik az olvasók a legfontosabb alapfogalmakat, a marketing kialakulását, a marketing-mix elemeit, azok jellemzőit, a fogyasztói magatartást és a piackutatást. A tankönyv külön foglalkozik a közlekedés piackutatásával, az utasszámlálással, annak technikáival, valamint a közlekedésmarketing alapjaival, az áru- és személyszállítási piac megközelítésével a kínálati oldalról.
A munkatankönyv a szükséges elméleten túl kidolgozott feladatokat és munkáltató példákat is tartalmaz.
Ajánljuk a főiskolai vagy egyetemi közlekedésmérnöki képzésben részt vevő hallgatóknak is, akiknek egyszerűen érthető alapismeretekre van szükségük.
A kiadvány fő témakörei: A közgazdaságtan megközelítési módjai, felosztása; A pénz; A közlekedés társadalmi-gazdasági szerepe; Vállalkozások, gazdasági társaságok; Az eszközgazdálkodás alapjai; Közlekedésstatisztika; A közlekedés teljesítményei, jellegzetes üzemtani mutatószámai; A közlekedés kapacitása, teljesítőképessége; Üzemi számvitel; Árak, árformák, díjak a közlekedésben; Bevezetés a marketingbe; A fogyasztói magatartás; Piac, Piacszegmentálás; Marketing-mix; A marketing információs rendszer; Marketingkutatás, piackutatás; Piackutatás, adatfelvétel, utasszámlálás a közlekedésben; Szolgáltatásmarketing, közlekedésmarketing